Back

Ford Territory’mizi Nasıl Campercar’a çevirdik?

Avustralya’yı keşfetmenin en iyi yolu kamp yapmak! Bunun aksini söyleyen ya çok çok çok zengindir ya da gerçek Avustralya hakkında pek bir şey bilmiyordur. Avustralya’da nüfus ve yüzölçümü nedeniyle şehir yerleşimlerinin dışında küçük küçük kasaba ve köyler var. Bu durum inanılmaz plajları, doğal parkları, kırmızı toprakları, okyanus yolunu ve pembe gölü keşfetmek için insanları yıllardır kamp yapmaya yönlendirmiş.

Hatta biraz geçmişe gidersek swagman diye anılan insanları görebilirsiniz. Bunlar Avustralya’daki kamp kültürünün ve roll out yatakların öncüleri olarak da anılıyor. İşsizliğin yüksek olduğu ve motorlu taşıtların Avustralya kıyılarına henüz ulaşmadığı 18. yüzyılda, erkekler iş aramak için ülkeyi dolaşmaya zorlanmış. Parasız, bütün eşyalarını toplamışlar, ve ince yataklarını da yuvarlayarak sırtlarına almışlar ve diğer kasabaya geceleri kamp yaparak, yaya olarak gitmişler.

Photo by Justin Mcmanus

Bu geleneği bugün çiftliklerde, meyve bahçelerinde çalışarak bir yanda da ülkeyi gezen gezginler devam ettiriyor aslında… Tabi günümüzde kimsenin artık yaya olarak gittiğini ve bunu zorunluluktan dolayı yaptığını söyleyemeyiz. Bunun için kamp ekipmanları ve ihtiyaçların yüklendiği küçük arabalar, 4wd’lar yada biraz daha özenilmiş campercar’ları kullanıyorlar.

glenworth-valley-camping-outdoor-adventures-sydney-traveller-campercar

Bizim şu aşamada büyük bir tura çıkmak gibi bir planımız yok ancak kamp kültürüne biraz ayak uydurabilmek, kamp yapmayı deneyimlemek ve yaptığımız seyahatleri daha uyguna getirmek için küçük dokunuşlarla dönüştürdüğümüz bir campercar’ımız var artık. 🙂 Gerçeği söylemek gerekirse burada daha profesyonel şekilde dönüştürülmüş bir çok campercar gördük. Arkasından çekmece şeklinde açılan lavabo ve ocak mı ararsın, üstündeki rafa çadır ekleyerek +1 oda ekleyen mi, açılan bagaj kapısı monte ettiği duş perdesi, duş başlığı ve su deposu ile kendi banyosunu dizayn eden mi, neler neler var da bizim ki henüz en uygun fiyatlı başlangıç… 😀 Peki biz neler yaptık:

Campercar için neler yaptık:

İlk olarak arka koltukları sökmeyi düşündük ancak gerek kalmadı çünkü koltukları yatırdığımızda yeterli derecede düz bir zemine sahiptik. Territory bu açıdan bakıldığında uygun bir model. Koltuklar hiç yokmuş gibi oluyor resmen… Böyle bir dönüşüm için araba almayı planlarsanız eğer dikkat etmekte fayda var.

Bu nedenle bizim ilk etapta kamp malzemelerimizi koyabileceğimiz birkaç çekmece ve alt rafa ihtiyacımız vardı. Bunun için de eski paletleri kullandık. Bozduğumuz paletleri bagaj tarafı için raf, sağ ve sol kapı için çekmece olacak şekilde yeniden tasarladık. Bu sayede sandalye, masa, ocak ve ihtiyacımız olan büyük tüm kamp malzemelerimiz arka taraftan kolayca yükleyebiliyor ve indirebiliyoruz.

glenworth-valley-camping-outdoor-adventures-sydney-traveller-campercar-territory2

Sağ ve sol kapı için çekmece görevi gören büyük saklama kutularını kullandık. Bunların da; birisini tüm mutfak malzemeleri için, diğerini ise tüm kuru gıda maddeleri için kullanıyoruz.

Bu platformların üzerine ise tam gelecek şekilde sünger yatak aldık. Bu tür campercar ve campervanlar burada çok fazla olduğu için standart olabilecek ölçülerde kesilmiş sünger yatak satan yerler var. ClarkRubber bu konuda Avustralya’da bulabildiğimiz en uygun ve kaliteli yer. Yaklaşık olarak karavan vb araçlar için beş farklı kalitede sünger yatak çeşitleri var. İsterseniz de sizin istediğiniz ölçülere göre kesebiliyorlar.

Ayrıca arka koltukların ön tarafına koyduğumuz su depomuz ve soğutucumuz var. Şimdilik son olarak da aracımızın arka tarafını komple esneyebilir perde rayları ile çevirdik. Bunu da AliExpress’den aldık çünkü Avustralya’da uygun fiyata bulma şansımız olmadı. İlk etapta yapabildiklerimiz bunlar ancak kampa gittiğimizde malzeme ve ihtiyaç konusunda hiçbir eksilik yaşamıyoruz.  Çadır kurmak vs gibi çabalarımız da olmuyor. Sırada Territory’nin üzerine raf ve sepek takarak uzun yolculuklar için eşyalarımızı oraya yükleme ve gölgesiz alanlarda da kamp atabilmek için sol tarafına açılabilir tente monte etmeyi planlıyoruz. 🙂

Avustralya’nın Kamp Yemekleri
Avustralya’nın Kamp Alanları: “Glenworth Valley”
Avustralya’nın Kamp Alanları: “Percy’s Place”